alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Racereport Ironman del1

Publicerad 2013-09-03 12:11:00 i Allmänt,

Det är helt enkelt inte meningen att jag skall skriva någon... Nu när jag skrivit nästan hela så försvinner hela skiten!! GAHH jag blir galen!! SUCK!!!!!!!!! Nu orkar jag inte rättstava och grejja alls så nu komemr det bli massa stavfel och grejjer för att det skall gå undan men det får ni ha överseende med annars blir det inte race report... Jaja veckorna och innan blev en planerad nedtrappning... lite träning och lite tävling. Och byggnation av bikepark och ironman expo. Körde sista "träningspasset" på onsdagen genom att köra Kalmar Minitri folk sa att jag var galen men jag tycker det är så jäkla kul och Kalmarpubliken är fantastisk och sedan är det ju hemma bana också.... Allt funkade enl. plan. bonkade som planerat på löpningen så tömningen av glykogendepåerna funkade perfekt så kunde jag sedan fylla på med nya. Gick i mål på 1.02 var nog tur att jag inte hade koll på klockan då hade jag nog pressat mig imål under timmen vilket jag fått sota för på lördagen. Sedan kolhydratladda... kvällen innan blev en middag med vänner... massa skratt och galenskaper som galet... avslutar med en 2 liters bytta glass... och lite godis... kolhydrater är bra ibland ;-) Har ju funkat innan så det fortsätter jag nog med... ;-) Svårt att sova på natten. får totalt 4-5timmars sömn.. inte helt optimalt käkar frukost vid 03 sedan vila vidare...kan inte sova... sedan upp göra sig i ordning. Madde kommer och hämtar mig för att köra mig till starten då hon ändå sedan skall agera MC domare. Försöker gå på toa... går dåligt... inser att det kommer jag få göra förr eller senare.. Blir stressigt på slutet... har ju aldrig tävlat med racebags förut... Iväg till starten ett sista försök på toa,...nix... I vattnet...bestämmer min för 1.05 gruppen dvs. näst snabbaste... simmar runt den tiden och det är inte supermycket folk där... nästa 1.15 gruppen är smockad.... hittar rektorn.. tänker att han är ju lite snabbare än mig så tar jag hans fötter blir det bra... Hör inte kenta, tror jag hör nationalsången... och lite avicii helt fokuserad nu... starten går... Galet... folk överallt... bryt mig inte...viker inte en tum... Tävlingarna jag gjort ivår och sommar har lärt mig att viker man blir det bara värre..jag kör mitt race... undan eller kull... Så jag har inget större problem med allt folk... vågor säger folk att det var jobbigt det märkte jag inte... kommer in för varvning ....får syn på rektorn i vattnet... en kort stund ligger vi jämte... sedan kommer Lina vars blogg jag följer ibland...galet att man känner igen folk i vattnet tycker jag.. simmar vidare... navigerar lite dåligt... blir skitnödig... det får fan vänta... Simmar på kommer ur vattnet på 1.16 rätt nöjd... byter om...tar god tid på mig...byter till riktiga och torra cykelbyxor... 18mil med rövont... nejtack... in på toa... det går fort och så vips ut ut på cyklingen... helvete vad kallt det blev... första biten... men det försvinner fort när jag blir varm.. ligger på lite...tungt i början... känner ändå att jag går om en hel del... kollar pulsen.. ligger bra till... Ölandsbron var ingen lek med disc och högprofilshjul men det gick.... jag kan nog skryta med att jag är en av de som gjorde IM som cyklat på den där bron flest gånger... ;-) När jag var liten och tävlingcyklist så fick man cykla på bron så jag har cyklat på den rackaren åtskilliga gånger... till backträningen i Isgärde och algustrum, DET NI!! ;-) På Öland kommer Jonas ifatt mig... det brukar han göra men vi är ganska jämnstarka på cyklingen så jag vet att håller jag mig nära honom och pulsen inte piper iväg så blir det en bra cykeltid. Vi följs sedan åt till och från i 15mil. Motvind....neremot degerhamn men lider ändå inte så mycket... Hade fått EN läxa av vännerna... de sa: du har 5timmar på dig, då har du tid att fundera på det du skall... blev det gjort... icke... Märker på hastigheten att det är ordentlig motvind... men glider ändå om en efter en... med Jonas framför eller bakom... I mörbylånga kommer Martin ikapp oss också... allt funkar bra..jag äter som jag skall lagningen funkar... östra öland,.... Medvind....ligger på i 45km/h utan problem... mm underbart... passar på att berömma lite folk för deras cyklar när jag kör förbi dem... så över alvaret upp emot resmo BANG sidvind och uppför... jobbigt värre... i resmo har jag en hejjarklack.... med stora skyltar... underbart... ännu roligare är att de står bara 100m från min exfrus hus ;-) Småler åt detta i en liten stund... cyklar in emot kalmar Känner för första gången publiktrycket... det är helt galet.. Märkte ingenting ut på cyklingen.... Men nu... kör rondellen...helvete börjar lipa så jävla mäktigt är det... ser en polare som hänger över räcket långt ut för att jag skall se honom... Jäklar...kraften kommer åter...Kör vidare..medvind nu igen norröver... allt funkar fint... I rockneby har fler vänner gjort stora skyltar... tyvärr var det mycket folk och vid en langning och nedförsbacke så det gick inte att se... Vändpunkten...ser lite övriga klubbkamrater strax innan som är fan så mycket bättre än jag blir lite nervös... har jag kört på för hårt? Oj nu blev det motvind igen...helvete...jobbigt...farten sjunker rejält... men det gör den för alla såjag försöker bara trampa på... snart får jag gå ut på min paradgren löpningen NOT!! det är min akilleshäl.. har dessutom aldrig sprungit längre än en halvmara så är riktigt nervös över den.. Men först in emot växlingen.. ur skorna i god tid...trampar på med fötterna på skorna... galet med folk...fy fan vad ball detta är... av cykeln precis rätt... in med cykeln hittta bag och in i tältet allt flyter... ur tältet...pissa....då jag inte gjort det under dagen än... toaletten är lkångt bort..och över staket och grejjer.. så innan jag får grepp om det så tar det lite tid... sedan blir jag tvungen att gå tillbaka samma väg så jag får springa betydligt längre...än nödvändigt...allt för att följa reglerna. Här avslutar vi race report del 1 för jag inte vågar skriva längre om det skiter sig igen... samt att jag nu skal iväg och köra ett corepass!! på återseende!!! /Henrik, din boj i bukten

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2013-09-10 14:33:39

Helt galet att du ser mig där i vattnet!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela