alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Förbannelse och muskelbristning!!!

Publicerad 2013-05-20 09:11:07 i Allmänt,

Nästan en hel månad sedan jag skrev senast...Men de bloggar jag läser producerar ju bloggar på löpande band så det räcker för mig med... ;-) Ligger nog 200blogg inlägg som jag inte läst.... Hur som helst det har hänt en del sedan senaste blogg inlägget...stressigt på jobbet innan semester är en orsak till avsaknaden....sedan semester i medelhavet...provat att se hur en gpsklocka uppför sig när man springer på en löparbana på en båt som rör sig...Jag kan säga att man får jävligt schyssta kilometertider.... 30km/h och 1min och 30sek/kilometer är inte dåligt ;-) Jag trodde det skulle bli som en spiral men iom att båten rör sig så fort så plottas inte den lilla delen i sidled ut så det blir bara ett rakt sträck på kartan mitt i havet... Blev ett par rundor på båten iaf. lite intervaller på löpbandet på båten och så lite cykel på båten också...men mest blev det mat....försökte äta så gott det gick men när 3rätters blir 6rätters och det är fritt med bakelser och grejjer så är det svårt att låta bli även om jag i möjligaste mån försökte hålla mig till det sockerfria... Under de 10dagar jag var borta så blev det iaf. väldigt mycket promenader... då kryssningen lade till i en del städer.... Barcelona, Marseille, Pisa/Florence, Rom, Split och sist men inte minst Venedig..så nu har jag sett de flesta sevärdheter på dessa ställen....Vaderna var lite ömma efter denna resan men ändå inte så farligt...har sedan gjort löpintervaller lite simträningar och lite cykelintervaller...Så i helgen var det träningshelg dvs mycket träning och brickpass etc. Började morgonen med simning...en hel simhall för oss själva....började med följa john...låter jobbigare och roligare än man kan tro...Malin startade vågmaskinen...och att simma i de vågorna var fan ingen lek..men jävligt nyttigt....jösses...vattenvana träning...Sedan skulle vi öva masstart...starta från "stranden" springa ut i vattnet simma i vågorna nudda kaklet och så tillbaka....jag kom 5m sedan brast muskeln......Fan nu när jag äntligen var på gång....Så nu sitter jag på jobbet dag3 och har precis påbörjat tens behandling och stretching så jag iaf. kan gå....Fan så jävla surt....och mindre än 3mån kvar till start....skulle kört Växjö triathlon i helgen som kommer...men där brann den starten inne...varför drabbar allt mig...jag var uppvärmd och allt...suckar djupt...lipar en skvätt och tar nya tag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela