alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Vadproblemen fortsätter och en massa träning...

Publicerad 2013-03-19 15:35:00 i Allmänt, Träning,

I tisdags så blev det då bara ett cxworx pass. Kom lite snett i träningen då jag körde cykelintervaller på måndagen och inte kunde köra dem igen på tisdagen då man behöver 48timmar återhämtning på intervallpassen. Onsdagen blev det sedan 90min funktionellträning. Märker både på cxworx passen att man orkar mer från gång till gång trots att det känns som jag har ständig träningvärk i magen. Även på den funktionella biten märker man framsteg direkt... Men så in i helvete vad dålig balans jag har...helt sjukt.... Torsdagen full rulle med träning...började med simning mellan 06-07 sedan yoga mellan 8-9... Jobba...sedan cxworx på lunchen... För att avsluta med flaggan itopp med ett hejdundrande intervallpass på cykel med RC På simningen fick jag höra att det såg jätte bra ut...Dock var det med snorkel...utan så är det inte riktigt lika bra...men en bit på vägen.... Fredagen så fick det bli 25min rehab löpning...tar ett par dagar efter att jag sprungit innan smärtorna är helt borta... fortsatte sedan på crosstrainern 65min i ett ordentligt tempo för att det skulle bli likt löpningen... I fredags så gick jag även och köpt mig en våtdräkt också...2xu x:2 den är anpassad till max 80kilo så nu vill jag det till att jag tappar ca 4kilo till innan jag skall börja använda den i sommar.... Men tror inte det är några problem då jag har tappat ca 3kilo/mån nu i 6mån.... Så snart har jag målvikten...... Vilket borde vara strax under 80kilo... jösses....vet inte när jag vägde det senast måste varit många år sedan........ Väger mig på gymets våg en gång i veckan för att se att allt går åt rättt håll. Den mäter fetprocent och fetfri massa och bedömmer muskelmassa dels på hela kroppen och dels på varje del för sig så som vänster och höger ben och vänster och höger arm samt bålen. Har sedan jag började den 26e februari då jag hade 20.8 i fett procent nu gått ner till 17.6%. Jag gör en mätning i veckan då det förstås kan diffa lite från en gång till en annan... Så man ser klart och tydligt att det går åt rätt håll.
Lördag och söndag så blev det vila då jag hade ont dels i vaden samt i lårmuskeln... I Måndags blev det ett Bodypumppass med Mia med nya övningar....sjukt tufft. Har lite träningsvärk efter det... 800 repetitioner skojjar man inte riktigt med... Kände mig lite sjuk hostig och snorig på kvällen så hoppade träningen även morgonsimmet idag hoppade jag.... Kände efter ordentligt sedan imorse och kom fram till att jag kunde träna så det blev ett nytt cxworx pass.. med nya övningar här med.... Jobbigt som fasiken som vanligt...är så jäkla kass på plankan men idag orkade jag hålla den på tå under alla övningarna.... GOODIE!! Så jävla skönt när det går åt rätt håll....Beach 2013 närmar sig med stormsteg.... Joo just det...jag drack faktiskt lite alkohol igår... för att få bort hosta och snorighet så tog jag lite whisky.... Dock endast för för att få bort bacillerna...Vilket verkade lyckas..... Ikväll blir det cykling och sedan skall Victoria laga någon buffe...spännande...Sedan jag träffade henne så har jag provat hur mycket "skumma" grejjer som helst som jag aldrig testat tidigare....ostron, gåslever och igår ankpate för att nämna några......Vad är det för fel på kebabsallad lixom???? ;-) Nähä dags att åka på en värdering. Marknaden har börjat röra lite på sig efter vinterdvalan. Må så gott!!

Kommentarer

Postat av: Nick

Publicerad 2013-03-20 11:19:36

Imponerad att du orkar kora pa trots att du har ont. Jag avslutade mitt forra halv maraton for 10 dagar sedan och har inte rort en fena sedan dess!

Lycka till med din traning och loppet i Agusti. Jag ar saker pa att du kommer fixa det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela