alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Men hallå!! Nu skall jag skälla lite...

Publicerad 2013-03-21 11:50:54 i Allmänt,

Men bara lite.... Men först lite träning....Joo jag sysslar lite med det ibland.... Tisdagen då blev det först cxworx på lunchen... Känns bra att jag orkar hålla plankan utan att trilla ner på knä i slutet... 20min rehab löpning. tog de nya inläggen och tejpade foten....skavde lite men det funkade... kämpade med att hålla in foten i löpningen och att försöka få benen högre upp... Funderade på om smärtan inte kändes lite annorlunda under löppasset och efteråt.... På kvällen blev det sedan cykel 1timme med olika intervaller... Onsdagen bestod av bodybalance...att sträcka ut muskler och hålla lite olika positioner känns riktigt bra då jag är ganska kort i många muskler som behöver bli längre.... Efter det så funderade jag lite på vad jag skulle hitta på.... Det blev crosstrainer.... funderade på om jag skulle orka hela 2 timmar....hörlurarna hade jag också lyckats glömma i bilen....så var på väg att bara köra en timme...men fick låna Thomas hörlurar... trampa på...och det flöt riktigt bra...så 2timmar blev det kändes i benen ordentligt efteråt och då jag försökt att hålla en nästan kobent position för att få in min fot så kändes det jäkligt enkelt och bra att bara gå med fötterna pekandes rakt fram...
Ser inte helt slut ut även efter 2timmar ;-) Idag har det blivit ett simpass på morgonen...upp 05.25 ohh det hade börjat ljusna...så jäkla mycket lättare att ta sig upp då..... Passet flöt på bra...30x50m olika intervaller.... nacken var bra...lite kort i armarna ibland.... känns som om jag får in ett riktigt bra flow ibland.. Men just då tittar förstås inte Carina som är vår simcoach :-) Nu sitter jag och längtar till cxworx passet....strax så..... sedan så har jag lovat att vi skall äta ärtsoppa med ljummen punch....förstår inte hur jag kunnat gå med på detta.... Jo just det skulle ju skälla lite också.... Det här med träning kost sömn etc.... Ofta säger folk...du tränar för mycket... Du äter inte rätt därför rasar du i vikt...du sover inte tillräckligt... Så för att reda ut detta en gång för alla så tänkte jag berätta.... Vad det gäller träningsmängden så mäter jag vilopulsen så gott som varje dag. Så länge den inte stiger med 5-10slag så är jag inte övertränad eller börjar bli sjuk... Börjar dessutom känna kroppen nu...så känner jag mig det minsta krasslig så ställer jag istället in passet eller passen. Visst chansen är att jag skulle träna för mycket så jag tröttnar men med det målet jag satt upp så tror jag inte det är ett alternativ. Vad det gäller kosten så tror jag mig ha ganska hyfsad koll...Äter varierat...skippar raffinerade kolhydrater och socker... mycket protein och lite fet och lite kolhydrater... Fet brinner i kolhydraternas låga... Här mäter jag mig på en våg som mäter varje kroppsdel för sig och mäter muskelmassa och fetmassa och så länge fettet sjunker och muskelmassan stiger så tror jag att jag är på rätt spår... Sömn så försöker jag sova 8timmar per dygn vilket jag också lyckas med allt som oftast... Vet att påpekandena är i all välmening men när tillräckligt många säger det och jag inte faller inom ramen för normalkost och normal träningsdos så tenderar det att bli lite tröttsamt... Men trust me...jag har koll!!! tror jag ;-) Däremot så tar jag tacksamt emot förslag på vad mitt vadproblem kan vara...då experterna har gått bet så är jag öppen för föslag....om det så gäller en offer ritual eller något annat mumbo jumbo...im game.... ;-) Ha det bäst...nu skall jag träna lite...så det så....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela