alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Hej Bullen!! Jag är en kille på....

Publicerad 2013-07-19 13:10:31 i Allmänt,

Som vanligt är det killen på bilden som skrivit inlägget.
Jösses har ju nästan helt glömt bort denna bloggen och inte har jag hunnit med att läsa några andra bloggar heller och knappt träna heller för jag tävlat så rackarns mycket och det varit mycket på Mäklarhuset. Vilket är roligt förstås och att tävla är ql så det gör jag så ofta jag bara kan.... Träningen har flutit på och simningen och cyklingen går riktigt bra nu.... Löpningen är fortfarande akilleshälen... men det det är den vi skall lägga lite fokus på nu när jag är skadad...eller jag jag är inte skadad i benen längre... knäppheten har jag för länge sedan insett att den kommer att bestå hela livet... ;-) Har sedan sist sprungit Malkars halvmara på 1.42:28 passade även på att persa på milen med 48 blankt Sedan körde vi i Halmstad under SM veckan... jäklar vilken fight det var i vattnet där... folk precis överallt... mörkt som fasiken i vattnet.... passade även på att göra alla fel en triathlet kan göra... så nu har jag gjort den... Nyttigt... Så i söndags körde jag Halmstad halv Ironman... simningen flöt på ordentligt trots en stor reva i min våtdräkt... Simmade 1900m på 30min dock medsströms hela tiden..så tiden är inte riktigt jämförbar med andra tider... Var iaf. 3a ur klubben upp ur vattnet... Sedan cykling 90km snittade 35.2 i mina nya underbara flo hjul som det kommer en bild på här.....
Var dock riktigt läskigt i kastvindarna.... Blev omcyklad av 2 Kalmar RC cyklister... resten lämnade jag sakta men säkert bakom mig.... Var 42a person ut på löpningen vilket ju var helt galet bra... men löpning är jag ju lite medioker på så där blev jag omsprungen av inte mindre än 58st så jag blev totalt 100pers i mål på en totaltid på 5.08 vilket jag är väldigt nöjd med då jag satt 5.20 som måltid på min första halvironman. Skall nu försöka löpträna så mycket det bara går de sista veckorna innan Ironman som närmar sig med stormsteg....28dagar kvar idag... Får en liten klump i halsen så fort jag tänker på det men om jag tänker på att jag fixade halvan utan större problem... ja joo stora köttsår till skoskav men annars... så skall jag väl klara av en hel också... frågan är vad som är en vettig måltid bara...innan halvan hade jag ett drömmål på 12timmar... Nu efter 5.08 på en halva så bör jag väl närmare hamna på 11 men under 11 går ju inte att göra.... eller? Loppen som kommer är iaf. Kalmarmilen och Kanalsimmet och klubb mästerskapet...Finns ett par till som jag funderar på.... Lägger ut en egobild som jag är lite nöjd över också ;-)... Som kommit utan att jag specifikt tränat för att tvättbrädan skall synas... tänk hur den sett ut om jag tränat för att den skulle synas ;-)
Konungen, ditt grund i farleden

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela