alistriathlon.blogg.se

En triathlets träningsblogg. Från barbapappa (som kan förvandla sig till en lekplats), till Ironman Kalmar 2013

Im on fucking fire!!!!

Publicerad 2013-04-04 10:57:56 i Allmänt, Träning,

De som såg min fbstatus sent igår vet vad jag menar... Jobbade lite sent var i timmernabben och kollade på ett hus som vi skall lägga ut till försäljning i nästa vecka så jag var inte tillbaka i Kalmar förens 19.30 lite sent att glida in på gymcirkeln då istället tog jag det lungt...och åkte till Nordic. var väl där vid 20 tiden... Alla hade typ redan gjort sitt och gått hem... eller var på väg...Kändes lite konstigt då jag också brukar vara färdig vid den tiden... Men hur som helst upp på löpbandet efter lite stretch...så min fossing inte pekar åt tjotahejti... Sedan börja springa...Passet innan körde jag på 11km/h men ökade i slutet och ändå så kändes det som att det fanns mer att ge så jag funderade på 12km/h men lugnade mig och satte tempot på 11.5km/h började springa...kände i början att detta är lite jobbigt tur jag inte valde 12 orkar jag verkligen 11.5...sprang på det funkade...kadensen funkade hyfs...var nere på 88 ett par gånger men oftast låg jag solitt på 90 per fot.. Kommit på att istället för att försöka takten på fötterna vilket jag tycker är jävligt knepigt när jag skall tänka på så mycket annat så ökar jag istället takten på armarna bara och vips så hänger fötterna med...Sprang på....efter en 8km höll jag på att bli tokig på RIKTIGT...telefonen sänkte själv ljudet på musiken...jag ökade och efter en stund så sänkte den igen...så där höll det på...så till sist så gav jag upp med telefonen. När jag även lyckats med konststycket att slita bort emergency magneten på löpbandet så all data där försvann....själv sprang jag vidare...enligt klockan så fick jag ihop 13km varav sista km var barfota som Markus sagt...ökade även incline sista minutrarna... 13km i 11.5km/h (dvs 5.13min/km) tempo...jag är så sjukt nöjd..... Var hemma 22.00 prick och direkt i säng somnade faktiskt som en stock... sov dåligt då jag hade lite ont både här och där...... Imorse...funderade jag på att skippa simpasset med Carina... men fan när jag ändå vaknat kan jag väl pallra mig upp... så 05.30 var jag ur sängen... 05.40 var jag ute ur huset... 05.43 fastnade jag precis vid bommarna...hann nästan...och då jag vet att tåget tar ett par minuter på sig att nå fram så cyklade jag faktiskt över ändå...fy mig... skäms lite...men orkade inte vänta... I simhallen fick jag ingen feedback från Carina alls hon brukar alltid säga att nacken skall vara lång...och att jag skall ta längre armtag så till sist frågade jag...och då sa hon allt såg så bra ut så jag ägnade mig åt andra istället ;-) TJOHO.... Gjorde en hel del längder under 2min/100m så det känns bra... Efter simningen blev det yoga...det var nog välbehövligt...benen känns som jag vet inte vad...nästan helt borta...och jag som har ett djävulskt cykelpass ikväll.... Men imorgon är det vilodag inför träningshelgen...med simning, alternativ träning och löpning på lördagen och simning, spinning och löpintervaller på söndagen... Blir fullsmetad helg...så vi får väl se om jag fortfarande lever på måndag...Kul skall det iaf. bli att springa med RC förra gångden jag försökte så fick jag ge upp efter 3km pga smärta i vaden.... nu kanske jag även hänger med... ;-) Väl mött i vårsolen ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Henrik Ahlqvist

40år. Bor i villa inne i Kalmar med mina två underbara odågor till katter, de gulliga ligisterna Doris och Smurfan. Kallas för Alis sedan jag var barn som en förkortning av mitt efternamn därav namnet på bloggen. Jobbar som fastighetsmäklare. Förvaltar lite egna hus samt försöker mig på lite daytrading ibland. Med ett nyligen funnet intresse för triathlon.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela